Kom igång du med!

 

image description

 

Det är många som har "att gå ner i vikt" som nyårslöfte, och jag tror problemet för många är att de har svårt att komma igång. Det finns vissa som frågar mig hur jag orkar gå till gymmet så ofta och hur man blir motiverad..och alla har ju olika mål. Många tror att en hälsosam livsstil är jobbig, och ger upp! Men sanningen är att man mår mycket bättre, och därför vill jag dela med mig hur jag blev motiverad och hur ni förhoppningsvis kan bli motiverade.

:)

 

1. Träningskläder! Man känner sig snyggare och bekvämare i kläder man trivs i. Helst tajta kläder för sen kommer du också se skillnad själv.Och tänk på att ha tålamod, det tar inte en dag att se förändring.
-
2. Ladda din mp3 med bra låtar som får dig peppad, själv kan jag inte träna utan musik.
-
3. Motivationsbild. Sök på Google eller någon vän eller vad som helst som lyckas med sin träning eller som har en fin kropp, det motiverar en psykiskt. Samtidigt ska det vara realistiska bilder helst. Haha, annars kanske du blir besviken. Vi människor är byggda på så olika sätt, vissa är födda med breda höfter, andra väger mycket mer än vad de ser ut, så var realistiska! Målet är förändringen på dig själv, och att du själv ska må bra!
-
4. Fråga om träning! Man kan inte gå på ett gym om man inte fattar vad man gör där.. Fråga någon om träning. Vad vill du få ut av din träning? Vill du ens gymma, eller är du en person som gillar att gå på pass? Du kanske gillar att dansa? Det är grymt viktigt att man tränar det man tycker är kul! Och att variera träningen, annars kan man bli uttråkad.
-
5. Planera in träningen nu i 6 veckor framåt. Varför? Jo, För att nu kommer i princip det svåraste..För att lyckas nå sina mål måste man få träningen till en vana, vilket tar ungefär 6 veckor. Så kämpa dig dit även fast det är jobbigt ibland. Vanan kommer! Tro det eller ej..
-
7. KOST! Nu var komma igång med träningen nästan klar. För att att uppnå resultat är det inte bara träning som gäller. Kost kost kost kost! Viktigt! Tänk att nästan 80% av din Kropp handlar om vad du äter. Jätte viktigt vad du stoppar i dig! Det finns jätte många saker man kan äta som är både gott och nyttigt! Har du chokladberoende som mig är det dags att skippa vanan. Vill du vara fin får du lida pin som man brukar säga! Ät kromtabletter om du är en liten sockergris som mig :) och man får unna sig ibland, typ nån gång i veckan.. Eller speciella tillfällen! Drick mycket vatten!!
-
8. Sist kommer resultatet! En sak är säker! När du får beröm senare kommer du inse hur motivationen kommer att bli bättre. Du kommer älska din träning, och viktigast av allt! Du kommer trivas med dig själv! Eller din kropp.. Sen kan du träna på ditt närmaste gym, vilket är smartast, så slipper du bli lat. ;)  Jag hade turen att både hamna på det närmaste gymmet, och det bästa gymmet!
HaningeHälsoStudio (golfhallen)
-
Dessutom är det perfekt att börja NU till sommaren!

 

 


Postat av: irini

ahhh herregud jag fattar inte hur folk orkar....fast jag vill ocksa ga ner i vikt men jag kommer promenera (till och borja med) sen jogga ute....for jag vill inte va tjock direkt sen efter att bebben har kommit!

2012-01-10 @ 07:54:58
Postat av: stamma

Det viktigaste är att man rör sig.. alla har sitt egna sätt.. promenera är as bra, och är man gravid kan man promenera också :-) fast ja! Sen när du har fött barn kommer du va motiverad! Många eller de flesta vill ju ner i vikt eller tillbaka till sin gamla vikt..man ska börja sakta! För springer man jätte mycket första dagen då bli det "ett jobbigt mål" och för att man ska lyckas med träningen är det viktigt att man tycker träningen e kul!

2012-01-10 @ 10:27:11
URL: http://stammas.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: