svar

Nu var det ju faktiskt min tur att bli sjuk, och fyfan vad irriterande det är. Sist jag blev sjuk och tränade fick jag lunginflamation, så inte igen tack!
Idag tränade jag faktiskt, men kände att det brände rejält i halsen så får avstå till söndag minst, för ju mer man tränar när man är sjuk, desto längre tid tar det att bli frisk. 
Fick föresten lite frågor nyligen som jag tänkte besvara på :-)

vad pluggar jag?
Jag pluggar på folkhögskola just nu, efterom jag behöver vissa ämnen sen när jag vill plugga vidare. Förhoppningsvis till höst. Testade innan att få allt gjort på komvux men de var inte riktigt min grej. Varken distans eller kurserna där.. 
Vad gör jag när jag känner sötsug?
Just nu är jag väldigt motiverad och viljan gör mycket att jag "vinner" över mitt sötsug, men sen har även krom tabletter hjälpt mig, de tar inte bort sötsuget helt, men oerhört mycket.. de hjälper att "balansera" sockersuget, du känner inte att du blir irriterad för att du inte fick din choklad! Jag känner mer att jag har vanan att när jag ser choklad att jag ska ha den, men är egentligen inte sugen.. När jag väll får ett sockersug, så äter jag något annat istället. Frukt! sen borstar jag tänderna, och då vill du inte ha något sött kan jag lova :-) Sen finns det ju bars, eller annat som är betydligt nyttigare som du kan äta istället för godis, det finns mycket nyttigt som är gott. 
Äter jag kolhydrater?
Ja, det gör jag, men väldigt lite. Kolhydrater måste man få i sig både före och efter träning, men inte hur mycket som helst, jag går upp i vikt av kolhydrater faktiskt. förut skippade jag kolhydrater och jag var trött mestadels av dagen, man behöver socker för att orka..
såhär kan en tallrik se ut:
Mestadels sallad, (nästan 3/4) sen liiiite ris eller pasta på det (mindre än på bilden haha), och kött, inte allt fööör mycket! Äter alltid bara en tallrik när jag äter middag, bara för att det är nyttigt kan man ju inte äta hur mycket som helst. :-)


Postat av: Tina

Krya på dig:) Mums mums till maten på bilden!

2012-01-20 @ 00:51:43
Postat av: irini

maten ser skit god ut :D

2012-01-20 @ 21:04:28

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: